A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Termékek Menü

Papayoo társasjáték

Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Gyártó Gigamic
Ajánlott korosztály 7 +
Játékosok száma 3 - 8
Játékidő 30 - 45 perc
Ár:
2.550 Ft
Cikkszám: 10993
Szerezhető hűségpontok: 51
Gyártó: Gigamic
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Várható szállítás: 2018. november 14.
A Papayoo egy kicsit olyan, mint a Pikk dáma (avagy Fekete macska), mégis egészen más! Nincs bubi, dáma vagy király, csupán egy szokatlan dobókocka és egy ötödik szín - a payoo. A cél az, hogy a lehető legkevesebb pontot gyűjtsük össze, vagyis hagyjuk másoknál a payoo kártyákat és a Papayoot! Utóbbi egy 7-es értékű lap - hogy melyik színből, azt a dobókocka határozza meg.

Leírás

A doboz tartalma

1 nyolcoldalas dobókocka, 40 darab 1-től 10-ig számozott pikk, kőr, káró és treff kártya, valamint 20 darab 1-től 20-ig számozott Payoo kártya.



A lapok értéke

A Payook értéke megegyezik a rajtuk szereplő szám értékével (1-20 pont). A négy "hagyományos" 7-es közül az egyik (a pikk, a kőr, a treff vagy a káró) lesz a Papayoo, amely 40 pontot ér. A Papayoo minden játszmában más, mivel minden forduló elején, a nyolcoldalú dobókocka segítségével határozzuk meg. A többi kártyának nincs értéke.



A játék célja

A lehető legkevesebb pontot összegyűjteni.



Az osztás

Minden körben más oszt. A lapokat az alábbi táblázatban látható módon kell kiosztani (3 játékos esetén például mindenki hatszor 3 kártyát, majd egyszer 2 kártyát kap, mígnem végül mindenkinél 20 lap lesz). 7 vagy 8 játékos esetén a pikk, a kőr, a káró és a treff 1-est ki kell venni a játékból.



A játékosok száma A játék kezdete előtt eltávolítandó lapok A lapok száma játékosonként (osztás) Továbbadandó lapok száma (lásd lent)

3 nincs 20 (6x3 + 1x2) 5

4 nincs 15 (5x3) 5

5 nincs 12 (4x3) 4

6 nincs 10 (3x3 + 1x1) 3

7 a pikk, a kőr, a káró és a treff 1-es 8 (2x3 + 1x2) 3

8 7 (2x3 + 1x1) 3



Továbbadás

Miután mindenki elrendezte a lapjait, a továbbadással folytatódik a játék. A játékosok a kezükben lévő lapok közül kiválasztanak a fenti táblázatban meghatározott számú lapot, és lefordítva a bal oldali szomszédjuk elé helyezik. Fontos, hogy a jobb oldali szomszédunktól érkező lapokat csak akkor szabad megnézni, ha már megfelelő számú lapot továbbítottunk a bal oldali szomszédunknak.



A Papayoo kiválasztása

A továbbadás után az osztó a dobókocka segítségével meghatározza a Papayoo színét. Ha például a dobókocka pikket mutat, akkor a pikk 7-es lesz a Papayoo, és ez ér az adott körben 40 pontot.



Egy játszma menete

Az osztó kezdi a játékot azzal, hogy felfordítva az asztal közepére helyez egy lapot. Ezután a játékosok az óramutató járásával megegyező irányban letesznek 1-1 lapot az első játékos által megadott színből (nem kötelező azonban magasabb értékű lapot tenni). A Payook egy ötödik, a pikkel, a kőrrel, a treffel és a káróval egyenrangú színt alkotnak. Ha egy játékosnak nincs a kezében megfelelő színű kártya, akkor bármilyen más lapot letehet. Az ütést az viszi, aki a hívott színben a legmagasabb kártyát tette le. A következő ütést az kezdi, aki az előzőt vitte. Ha senkinek nem volt megfelelő színű lapja, akkor a kezdőjátékos viszi az ütést (vagyis újra az kezd, aki az előbb).



A játszma vége

Az utolsó ütés után a játékosok összeszámolják a pontjaikat. A Payook értéke megegyezik a rajtuk szereplő számmal. A Papayoo 40 pontot ér, a többi lapért pedig nem jár pont. Egy játszma során összesen 250 pontot lehet szerezni. A szerzett pontokat hozzáadjuk az előző osztások során elért pontokhoz.



A játék vége

A játék megkezdése előtt a játékosok megállapodnak abban, hogy hány játszmát szeretnének játszani (4 játszma körülbelül 30 percig tart). Az a játékos nyer, akinek az utolsó játszma végén a legkevesebb pontja van.



Tippek

A továbbadáskor figyelembe kell venni, hogy ha az összes lapunkat továbbadjuk egy színből - mondván, hogy utána könnyebben megszabadulhatunk majd a magas lapoktól -, előfordulhat, hogy a szomszédunktól kapott - esetleg meglehetősen magas (7-es és/vagy 9-es és/vagy 10-es) értékű lapok - "egyedül maradnak" a kezünkben. Sokszor nagy a kísértés, hogy a kijátszott lapoknál alacsonyabbat tegyünk, hogy biztosan ne mi vigyük az ütést. De figyelem: tudni kell az első körök során - amikor még kicsi a tét - "beszedni néhány pontot", hogy ezzel megszabaduljuk a magas lapoktól, és így a játék végére maradjanak az alacsonyabb kártyák. Ez különösen előnyös taktika az utolsó játékos esetében, aki pontosan látja az ütés értékét.



Kiemelten fejlesztett készségek:

logika

- kombináció

- taktika

  

EgyszerBolt Társasjáték Webáruház - Mert az élethez kell egy kis játék!

     egyszerbolt.hu

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Termék címkék: gigamic, gyerek, kártya