A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Menü

Paraméterek

Ajánlott korosztály 10 +
Játékosok száma 2 - 4 (Családi)
Gyártó Hasbro

Rizikó a világ meghódítása társasjáték

Ár:
19.390 Ft
Cikkszám: 11051
Szerezhető hűségpontok: 388
Gyártó:
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Várható szállítás: 2021. szeptember 21.

A Rizikó az egyik legismertebb stratégiai társasjáték. Sőt, kijelentjük,  hogy az egyik legjobb felnőtt társasjáték! Családi társasjátéknak is kiváló: a 10 évnél idősebb gyerekek és a felnőttek egyaránt élvezik az izgalmas csatákat. A klasszikus Rizikó társasjáték felújított, magyar nyelvű kiadása, 3 játékmenettel. 

Leírás

Rizikó a világ meghódítása társasjáték

Ebben a stratégiai társasjátékban a taktika mellett egy nagy adag szerencsére is szükséged lesz. A megfelelő Rizikó stratégiák kiválasztása és a szerencse együtt garantálja, hogy minden parti izgalmas lesz.

A Rizikó társas hosszú távú befektetés: tíz éves kortól játszható, a kamasz fiúk kedvelt időtöltése, amit a felnőttek is szívesen játszanak. Igazi családi társasjáték esős hétvégékre, nyaralásra.

Tölts minőségi időt szeretteiddel, játszatok Rizikót!

Vezesd a csapataidat!

Kockáztass, és hódítsd meg a világot! Lépj a merész kalandok világába, - a világba, ahol minden döntés, minden lépés és minden csata egy izgalmas vállalkozás - ami óriási sikerrel vagy nagy csapásokkal járhat!

Helyezd el a csatatéren csapataidat, gondold ki a stratégiádat és kezdődhet a világuralomért indított küzdelem. A feladatod, hogy legyőzd ellenfeleidet, nyomulj előre seregeddel, és terjeszkedj! A támadás helyét és végét te határozod meg. Akár ideiglenes szövetségre is léphetsz ellenfeleiddel, a döntés mindig a te kezedben van.

A bátraké és a vakmerőké a világ! Te is közéjük tartozol?

A Rizikó társasjáték tartalma

 

  • 1 játéktábla

  • 5 katonai csapat, mindegyikben 40 gyalogsági bábu, 12 lovassági bábu és 8 tüzérségi bábu

  • 56 Rizikó kártya

  • 1 kártyatartó doboz

  • 5 dobókocka

  • 5 katonai láda kartonból

  • 1 játékszabály











  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

 

Rizikó játékszabály (kivonat)

 

 

 

Felkészülés a játékra

 

A Rizikó társasjátékot 2-5 fő játszhatja. Közülük először a Tábornokot kell kiválasztani, az ő feladata lesz a kártyák kiosztása.

 

A játékosok kiválasztják a hadsereg színét - ha hatnál kevesebben játszanak, a Tábornok távolítsa el a játékból a felesleges színekhez tartozó feladat kártyákat. Majd balról jobbra haladva ossza ki a feladatkártyákat a játékosoknak.

 

Vigyázat! A feladat kártyát ne mutassuk meg másnak! Ezen van ugyanis az a Titkos Küldetés, amely elérésével a játékot megnyerhetjük.

 

A hadosztályok elosztása után a Tábornok szétosztja a Rizikó kártyákat. Ezek határozzák meg, hogy melyik játékos melyik területeket birtokolja. 

 

Balról jobbra haladva minden játékos tegyen fel egy hadosztályt valamelyik területére. Majd a kört újra kezdve, tegyék fel az összes többi hadosztályt is. Ha ez megtörtént, a Rizikó kártyákat a Tábornok begyűjti, és megkeverve, a Joker kártyákkal együtt az asztal közepére helyezi.

 


 

A Rizikó társasjáték menete

 

A játékot a Tábornoktól balra ülő játékos kezdi, és az óramutató járásnak megfelelően kerülnek sorra a többiek.

 

Maga a játék három szakaszból áll:

 

  1. Erősítés

  2. Csata

  3. Átcsoportosítás











  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
 

 

 

Rizikó játék 1. szakasz: az erősítés

 

Az erősítés során a játékosok további hadosztályokat gyűjtenek. Mindenki kap minimum 3 hadosztályt, illetve a birtokolt körzetek számának egyharmadával megegyező számút, ha az több.

 

Extra hadosztályok járnak, ha a játékos teljes kontinenseket birtokol, az alábbiak szerint:

 

  • Ausztrália: 2

  • Dél- Amerika: 2

  • Afrika: 3

  • Európa: 5

  • Észak-Amerika: 5

  • Ázsia: 7











  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

Új területek meghódításakor is lehet új hadosztályokat zsákmányolni úgy, hogy a birtokában lévő Rizikó kártyákat becseréli:

 

  • 3 gyalogság = 4 hadosztály

  • 3 lovagság = 6 hadosztály

  • 3 tüzérség = 8 hadosztály

  • 1 gyalogság + 1 lovagság + 1 tüzérség = 10 hadosztály











  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

 

Rizikó játék 2. szakasz: a csata

 

A játékosok a velük határos, vagy szaggatott fekete vonallal összekötött körzeteket támadhatják meg. A támadónak meg kell neveznie a kiinduló körzetet, a megtámadni kívánt körzetet és meg kell adnia, hány hadosztállyal támad. 

 

A támadáshoz legalább 2 hadosztályt fel kell használni. Több hadosztállyal is támadhatnak, de mindenképpen hagyni kell egy hadosztályt a kiinduló körzetben, védekezésül.

 

A bejelentés után a támadó annyi piros kockával dob, ahány hadosztályt indít a harcba. 

 

A védő kék kockával dob. Ha háromnál kevesebb hadosztálya van a területen, csak egy kockával dobhat. 

 

Miután mindketten dobtak, a legmagasabb dobások értéket kell összehasonlítani. Aki kevesebbet dobott, az levesz egy hadosztályt a tábláról.

 

Ha egynél több kockával dobtak, a második legnagyobb dobás értékét is össze kell hasonlítani. A kisebb számot dobó itt is levesz egy hadosztályt.

 

Ha a védő és a támadó azonos számot dob, a védő nyer.

 

Ha egy csata véget ért, a soron lévő játékos dönthet úgy, hogy más körzeteket is megtámad. Ebben az esetben a csata újra kezdődik, és addig tart, amíg valamelyik körzetben az utolsó hadosztály is megsemmisül. Ilyenkor a támadónak saját hadosztályaival el kell foglalnia az üresen maradt körzetet úgy, hogy az utolsó támadásban felhasznált hadosztályait egy kivételével átrakja rá.

 

Ha valamelyik játékos az összes hadosztályát elveszíti, akkor Rizikó kártyáit át kell adja a támadónak, a feladat kártyáit pedig a Tábornoknak. 

 

Ha valamelyik játékos egy vagy több régiót elfoglal, a Tábornoktól kap egy újabb Rizikó kártyát. Ezek a Rizikó kártyák a következő kör erősítési szakaszában hadosztályokra válthatók be. 

 

 

 

Rizikó játék 3. szakasz: átcsoportosítás

 

A kör végén a játékos az elfoglalt körzetek között átcsoportosíthatja hadosztályait. Akárhány hadosztályt átrakhat, de minden körzetben maradnia kell legalább egynek.

 

Az átcsoportosítás után a következő játékos jön.

A játék vége

A Rizikó társasjáték akkor ér véget, amikor valamelyik játékos bejelenti, hogy teljesítette az egyik feladat kártyán szereplő küldetését. Mivel a feladat kártyák titkosak, a bejelentés után a kártyát fel kell fedni, és a Tábornok ellenőrzi, hogy valóban sikerült-e teljesíteni. 

Győztes Rizikó stratégiák

A legjobb megoldás, ha titkos küldetéseinket elterelő manőverekkel álcázzuk. Ugyanis amint kiderül, mi a küldetésünk, a többiek könnyen összefoghatnak ellenünk.

Ausztrália és Dél-Amerika a két legjobb kezdőpont. Ezek jól védhető területek, bár Dél-Amerika megtartására sok erőforrást kell áldoznunk. Miután megerősítettük hadseregünket, Sziámon keresztül könnyen lerohanhatjuk a nehezen védhető Ázsiát.

Nem célszerű Európában vagy Ázsiában elhelyezni a kezdő figurákat, mivel ezek több oldalról is támadható területek. 

  

EgyszerBolt Társasjáték Webáruház - Mert az élethez kell egy kis játék!

     egyszerbolt.hu

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
Termék címkék: Hasbro, stratégiai